På en fagdate møder du nye ansigter, der brænder for det samme som dig.
En fagdate er et uformelt, kort fagteammøde på ½ time, hvor den fælles interesse for et givent område er det bærende element. Fagdaten rammesættes med et kort oplæg af en konsulent fra CFU, Center for Undervisningsmidler, og alle, der har interesse i området, er inviteret med til mødet. Du deltager ved at klikke på linket i programmet på rette dag og tid.
Det er gratis at deltage og det kræver ikke forhåndstilmelding
Der er fagdates hver dag på Læringsfestival online mellem 12.00 - 16.00.
Se programmet herunder.
Fagdaten er oprindeligt opfundet til Danmarks Læringsfestival i Bella Center, hvor man i en hyggelig 'mormors stue' har kunne sætte sig i de bløde sofaer, nyde en kop kaffe og de hjemmelavede småkager fra en ægte mormor, mens man har fået sig en god og interessant faglig drøftelse.
Find opskriften her og glæd dine kollegaer...
Kaffe, småkager og sofa er I selv ansvarlige for i år. Vi sørger sammen for det gode, faglige indhold.
Podcastproduktion i danskundervisningen Mikkel Aslak, CFU VIA Målgruppe: Dansklærere fra 6.-10. klasse, pæd. IT-vejledere og PLC'er |
Brug levende billeder med kapitelmærker i udskolingsengelsk Christina Hellensberg, CFU KP Målgruppe: Engelsklærere i udskolingen samt sproglige vejledere |
Nye titler og litterære greb til dansk udskoling. Inspiration til årsplanen Jan Frydensbjerg, CFU VIA Målgruppe: Dansk udskolingen |
Grammatik im Kontext Henriette Hjelm Hansen og Elsebeth Hansen, CFU UCN Målgruppe: Tysk udskoling |
Matematiske problemer – løs og opstil dem i din undervisning Jonas Juul Hansen og Kirsten Søs Spahn, CFU KP Målgruppe: Lærere som underviser i matematik i indskolingen og mellemtrinnet samt matematikvejledere |
Teknologiforståelse Mads Brink Müller, CFU/FCL KP Målgruppe: Lærere, vejledere og ledere med interesse i teknologiforståelse |
Makerspace - klar, parat, start: Hvordan kommer man godt fra start og får lagt en god plan? Tom Stub Christiansen og Helle Damgaard Melin , CFU Absalon Målgruppe: Alle med interesse i opstart af makerspaces, PLC'er, ledelse |
Kom godt i gang med at skabe en mere undersøgende skolekultur med aktionslæring som metode Line Maxen, CFU Absalon Målgruppe: Ledelse, PLC’er og teams |
Kommunikationsudfordringer med elever og forældre i en migrationstid Lars Clausen, CFU UCL Målgruppe: Undervisere, der arbejder med inklusion |
Undersøgelsesbaseret undervisning i indskolingen i naturfag Ulrich Pedersen Dahl og Ole Andersen, CFU UCL Målgruppe: Naturfagsundervisere i indskolingen samt naturfaglige vejledere |
Kortfilm til engelskundervisning i udskolingen Charlotte Sejer Pedersen, CFU VIA Målgruppe: Engelsklærere udskolingen |
Escape rooms i tysk Anne Sophie Westh, CFU VIA Målgruppe: Tysklærere fra 6.-9. klassetrin |
Virtuelle læringsaktiviteter med fokus på asynkron virtuel didaktik, programmer og læringsaktiviteter i forbindelse med ét eller få undervisningsmoduler Lars Due Arnov, CFU KP Målgruppe: Ungdomsuddannelserne |
Virtuel vejledning i flerfaglige projekter Hanne Heimbürger, CFU KP Målgruppe: Ungdomsuddannelserne |
Virtuelle læringsaktiviteter med fokus på skrivning og samskrivning Christian Aalborg, CFU KP Målgruppe: Ungdomsuddannelser |
Innovation og entreprenørskab fra indskolingen til udskolingen – om at omsætte elevernes viden til praktisk handling og ny energi i din undervisning Bo Ditlev Pedersen, CFU Absalon Målgruppe: Alle undervisere, PLC'er |
Escape rooms in English Henriette Hjelm Hansen, CFU UCN Målgruppe: Engelsklærere mellemtrin og udskoling |
Skriverammer - inspiration til skriftlig engelsk Ulla Krogsgaard, CFU Absalon Målgruppe: Engelsklærere mellemtrin og udskoling samt sproglige vejledere |
Spillefilm og kortfilm til fransk Danièle Eychenne, CFU KP Målgruppe: Fransklærere på mellemtrin og udskoling samt sproglige vejledere |
Teknologiforståelse Mads Brink Müller m.fl., CFU/FCL KP Målgruppe: Lærere, vejledere og ledere med interesse i teknologiforståelse |
Tv og film med pædagogiske vejledninger til tysk Christina Hellensberg, CFU KP Målgruppe: Tysk mellemtrin og udskoling |
Hvordan får vi alle med? Dialog i matematikundervisningen Margit Holm, CFU Absalon Målgruppe: Matematiklærere og –vejledere, primært indskoling |
Udvikling af professionelle læringsfællesskaber i dagtilbud Line Maxen, CFU Absalon Målgruppe: Medarbejdere og ledelse i dagtilbud |
Kontekstorienteret grammatikundervisning i dansk Anette Vestergaard Søberg og Marie Elmegaard, CFU UCL Målgruppe: Fra 5.–10. kl. dansklærere |
Nye titler til årsplanen – fra de sjove til de alvorlige og dem midtimellem Susanne Christensen, CFU UCN Målgruppe: Dansk indskolingen |
Leg og læring i tyskundervisningen Marianne Hubert, CFU Absalon Målgruppe: Tysklærere i grundskolen samt sproglige vejledere |
Inspiration og progression til din undervisning i Håndværk/design Bo Ditlev Pedersen, CFU Absalon Målgruppe: Håndværk/designlærere samt ledelse |
Ny, men nysgerrig på undervisning i teknologiforståelse? Om udfordringer og gode erfaringer Eva Petropouleas og Kristian Neubert Hjuler, CFU Absalon Målgruppe: Lærere, som er nye i forhold til arbejdet med teknologiforståelse |
Low floor high ceiling i matematikundervisningen Rikke Teglskov og Bo Teglskov Kristensen, CFU UCL Målgruppe: Matematiklærere og matematikvejledere fra hele grundskoleforløbet |
Tag engelsk med udenfor Lise Fenger Poulsen, CFU UCS Målgruppe: Engelsklærere i indskolingen og på mellemtrinnet |
Motivation - hvad kan vi gøre i matematikundervisningen? Rikke Teglskov og Bo Teglskov Kristensen, CFU UCL Målgruppe: Matematiklærere og -vejledere fra hele grundskoleforløbet |
Musikundervisning i et online univers Niels Leonhard Rebsdorf, CFU UCL Målgruppe: Musiklærere på mellemtrinnet |